BORSA DE MEDIACIÓ AL LLOGUER

La Borsa té com a objectiu principal facilitar l’accés a un habitatge de lloguer digne.

És un sistema de mediació en el mercat immobiliari que vol augmentar l’oferta de lloguer a preus moderats i, al mateix temps, mobilitzar el parc d’habitatges desocupats.

Segons els ingressos es pot optar a dos modalitats de lloguer:

  • Lloguer Social – S’adreça a persones i unitats de convivència amb ingressos de fins a 4 vegades l’IRSC (Indicador de renda de suficiència de Catalunya) segons el conveni de l’Agència de l’Habitatge de Catalunya.
  • Lloguer de mercat – S’adreça a persones i unitats de convivència amb ingressos superiors a 4 vegades l’IRSC

Es nodreix d’habitatges nous o de segona mà, que estan buits i es posen al mercat mitjançant la gestió de la borsa.

COM FUNCIONA?

La borsa ofereix a propietaris i a llogaters una sortida a l’oferta i la necessitat d’habitatge, amb la garantia que l’Administració pública vetlla pels seus interessos. Capten pisos buits i els posen en lloguer a un preu assequible, fan el seguiment de la relació contractual i aporten seguretat i professionalitat a propietaris i a llogaters

A DISPOSICIÓ DELS PROPIETARIS:

Assegurances multirisc i de defensa jurídica durant tot el contracte

  • Servei gratuït d’assessorament
  • Tramitació de contractes
  • Seguiment de la relació contractual
  • Control del bon ús dels habitatges llogats

A DISPOSICIÓ DELS LLOGATERS:

  • Facilita la recerca d’un habitatge adient a les necessitats i les possibilitats de pagament dels sol·licitants
  • Servei gratuït d’assessorament

INSCRIPCIÓ D’UN HABITATGE A LA BORSA DE MEDIACIÓ DE LLOGUER

La borsa actua com a mediadora entre les persones propietàries i les persones sol·licitants d’habitatge. Dóna confiança i garanteix el bon ús dels habitatges als seus propietaris, negocia rendes de lloguer per sota de mercat i cerca l’habitatge més adequat per a cada unitat de convivència. També fa de mediadora entre les persones propietàries i les persones llogateres en cas d’impagament, buscant la resolució de conflictes.

A més, assessora i facilita tràmits relatius a subvencions en matèria d’habitatge, tant municipals com supramunicipals.

A les persones propietàries s’ofereix:

  • Assegurances multirisc i de defensa jurídica durant tot el contracte.
  • Servei gratuït d’assessorament.
  • Tramitació de contractes.
  • Seguiment de la relació contractual.
  • Control del bon ús dels habitatges llogats
  • Tramitació de subvencions municipals

Per realitzar aquest tràmit heu de demanar cita prèvia seguint les instruccions del tràmit enllaçat al final d’aquesta pàgina o fer-lo via seu electrònica.

REQUISITS:

  • Ha d’estar en vigor la cèdula d’habitabilitat de l’habitatge, el certificat d’eficiència energètica, les escriptures de propietat i els documents d’identitat dels propietaris.
  • Els últims rebuts d’IBI, comunitat de veïns i subministraments (aigua, llum, gas) han d’estar pagats.

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:

  • Instància específica
  • DNI, targeta de residència o CIF de les persones propietàries
  • Cèdula d’habitabilitat de l’habitatge
  • Certificat d’eficiència energètica
  • Nota simple informativa del Registre de la Propietat o escriptura de propietat

Un cop realitzada la sol·licitud, el/la responsable del servei es posarà en contacte amb el propietari/a per a la visita de l’immoble corresponent i la cerca del llogater/a més idoni.

 Inscripció

Cita prèvia (Habitatge i obra social – Habitatge i obra social)

INSCRIPCIÓ PER A LLOGAR UN HABITATGE DE LA BORSA DE MEDIACIÓ PER AL LLOGUER A ASCÓ

La borsa actua com a mediadora entre les persones propietàries i les persones sol·licitants d’habitatge. Dóna confiança i garanteix el cobrament i bon ús dels habitatges als seus propietaris, negocia rendes de lloguer per sota de mercat i cerca l’habitatge més adequat per a cada unitat de convivència.

La borsa procura que les persones sol·licitants puguin accedir a habitatges que s’ajustin, pel nombre d’habitacions o metres quadrats de superfície, a les característiques i al nombre de membres de la unitat de convivència. També ha de procurar que la renda a pagar sigui l’adequada al nivell d’ingressos de la unitat de convivència.

A les persones llogateres s’ofereix:

  • Facilita la recerca d’un habitatge adient a les necessitats i les possibilitats de pagament dels sol·licitants.
  • Servei gratuït d’assessorament.

REQUISITS:

  • Tenir plena capacitat per contractar i obligar-se.
  • No tenir cap habitatge en propietat o amb drets de gaudi
  • Disposar d’ingressos per fer front al pagament del lloguer
  • Estar inscrit o inscrita al Registre de Sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial

DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA:

Heu d’aportar el document original i una fotocòpia o la còpia compulsada en tots els casos:

  • Sol·licitud de formar part de la borsa com a sol·licitant d’habitatge
  • DNI, targeta de residència i/o passaport de totes les persones membres que constin a la sol·licitud.
  • Resolució d’Inscripció al Registre de Sol·licitants d’Habitatge amb Protecció Oficial.
  • Informe sobre la no constància al fitxer de morosos ASNEF.
    Podeu realitzar el tràmit fent servir el formulari de ‘Consulta Ágil Ficheros’ que apareix a l’apartat “Formularios ficheros” de la pàgina web https://soluciones.equifax.es/ederechos
  • Documentació acreditativa dels ingressos de la unitat de convivència (declaració de la renda, certificats d’ingressos, etc.)

A més, segons el cas:

  1. Persona treballadora per compte d’altri (només titulars del contacte d’arrendament):
    • Contracte de treball
    • 3 últimes nòmines
    • Informe de vida laboral
  2. Persona pensionista:
    • Certificat de la pensió rebuda
  3. Persones autònomes:
    • Certificat IRPF anual

Sol·licitud