Ascó, 3 de març de 2025. L’Ajuntament d’Ascó i la Universitat Rovira i Virgili col·laboraran en el repte de consolidar la diversificació econòmica al municipi i a la comarca de la Ribera d’Ebre. Aquest ha estat el propòsit de la trobada que han mantingut l’alcalde d’Ascó, Miquel Àngel Ribes, i la regidora de Projecció Econòmica, Carolina Baiges, amb el rector de la URV, Josep Pallarès, el vicerector d’Economia, Infraestructures i Relacions Institucionals, Juan Antonio Duro, i Xavier Farré, director del Campus de Terres de l’Ebre.

L’alcalde d’Ascó, Miquel Àngel Ribes, ha explicat que “un dels elements clau en el procés de generar un nou impuls a la nostra economia és el coneixement i, en aquest sentit, la URV aglutina una gran capacitat de transferir know how al teixit empresarial, aquest serà un dels vectors del futur que estem construint al nostre municipi”. “L’aposta de l’Estat per portar a Ascó una de les Valls de l’Hidrogen és un exemple clar d’un àmbit de col·laboració en el que segur que podem generar oportunitats”, ha dit l’alcalde.

Per la seva banda, el rector de la URV, Josep Pallarès, ha manifestat “la predisposició de la Universitat per atendre les necessitats del territori, en el cas d’Ascó i de la Ribera molt específiques en el sector energètic i industrial, dos àmbits en els que a la URV tenim un molt bon nivell d’expertesa per, treballant plegats, contribuir a aquest repte de la diversificació econòmica”.